Dana 9. listopada 2024. godine u hotelu Westin u Zagrebu, održana je 2. sjednica Odbora za praćenje programa Fondova za unutarnje poslove u VFO 2021.-2027. pod predsjedanjem čelnika Upravljačkog tijela, ravnatelja Uprave za europske poslove, međunarodne odnose i fondove Europske unije, g. Dalibora Jurića
FOTO: MUP
Dana 9. listopada 2024. godine u hotelu Westin u Zagrebu, održana je 2. sjednica Odbora za praćenje programa Fondova za unutarnje poslove u VFO 2021.-2027. pod predsjedanjem čelnika Upravljačkog tijela, ravnatelja Uprave za europske poslove, međunarodne odnose i fondove Europske unije, g. Dalibora Jurića.
Glavne zadaće Odbora su, između ostalog, potpora Upravljačkom tijelu pri odabiru projekata za sufinanciranje iz fondova za unutarnje poslove, praćenje i osiguravanje komplementarnosti s nacionalnim i međunarodnim instrumentima te financijskim instrumentima Europske unije, praćenje provedbe i ostvarenja ciljeva, davanje mišljenja i preporuka o provedbi projekata, kao i davanje prijedloga za unapređenje sustava upravljanja i kontrole.
Uz predstavnike Upravljačkog tijela, članova i stalnih sudionika, Odboru su prisustvovali i predstavnici Europske komisije gđa Andrea Teftedarija i g. Gabriel Moisic Barbatei.
Na početku sjednice, prisutnima se obratio čelnik Upravljačkog tijela fondova za unutarnje poslove, ravnatelj Uprave za europske poslove, međunarodne odnose i fondove Europske unije g. Dalibor Jurić, koji je pozdravio prisutne te zahvalio na odazivu. U svom obraćanju osvrnuo se na prethodno financijsko razbolje 2014. - 2020. koje je završilo 30. lipnja 2024. godine te na uspješno okončane projekte.
Ravnatelj Dalibor Jurić u svom obraćanju istaknuo je kako u Višegodišnjem financijskom razdoblju 2021.-2027., ukupna alokacija Hrvatske u okviru fondova za unutarnje poslove gotovo tri puta veća u odnosu na prethodno financijsko razdoblje što predstavlja dodatni izazov, kao i veće obveze svih dionika uključenih u cjelokupni projektni ciklus od projektne ideje pa sve do implementacije i na kraju samog okončanja provedbe aktivnosti projekta.
Također, posebnu pozornost skrenuo je na predstojeće aktivnosti vezano za implementaciju Pakta o migracijama i azilu koji je stupio na snagu 11. lipnja 2024. godine s krajnjim rokom uspostave cjelokupnog sustava 12. lipnja 2026. godine. Upravo Pakt osigurava instrumente za djelotvornije upravljanje vanjskim granicama, uspostavu brzih i učinkovitih postupaka azila i vraćanja te uvođenje strogih zaštitnih mjera.
Potom se prisutnima obratila i predstavnica Europske komisije gđa Andrea Teftedarija, koja je pozdravila sve prisutne i zahvalila na pozivu za sudjelovanjem. U svom obraćanju posebno je istaknula važnost dostizanja plaćanja u iznosu od 10% inicijalne alokacije i dodjeljivanja dodatnih sredstava u okviru preispitivanja sredinom programskog razdoblja (mid-term rewiev) s ciljem dodjeljivanja dodatnih sredstva u programe fondova za unutarnje poslove te učinkovitijom apsorpcijom sredstva. Također, pozvala je sve korisnike da se aktivno uključe u proces implementacije projekata. Dodatno, gđa Andrea Teftedarija navela je kako je Republika Hrvatska najuspješnija država članica u broju odobrenih projektnih prijedloga u okviru Tematskog instrumenta programa BMVI te jedna od najuspješnijih država članica u izvršenim plaćanjima u okviru istog programa.
U nastavku Sjednice zamjenica čelnika Upravljačkog tijela i načelnica Sektora za fondove Europske unije i europsko zakonodavstvo gđa Monika Brač Jugović izvijestila je prisutne o izmjenama i dopunama Poslovnika Odbora za praćenje Programa AMIF, Programa ISF i Programa BMVI. Istaknula je kako su se Poslovnici AMIF-a, ISF-a i BMVI-a mijenjali kako bi se uskladili s Odlukama o imenovanju kojima je proširen broj članova Odbora za praćenje s pravom glasa, sukladno čl. 8. CPR Uredbe te su ujedno predstavljeni novi članovi s pravom glasa u sva tri Odbora.
Gđa Brač Jugović izvijestila je kako je u okviru druge pisane procedure programa AMIF, BMVI i ISF koje su provedene u razdoblju od 28. lipnja do 7. srpnja 2023. godine za AMIF i ISF, a 29. lipnja do 7. srpnja 2023. godine za BMVI, usvojen Plan vrednovanja za sva tri Programa.
U nastavku sjednice, prisutnima su se obratili gđa Martina Kobeščak, gđa Ana Miklenić Novačić te g. Nikola Ploskonka, voditelji odjela zaduženi za upravljanje programima AMIF, BMVI i ISF te su predstavili aktivnosti i projekte u okviru svakog pojedinog programa.
Prisutnima se obratila i gđa Ivana Bujanić, kao službenica za komunikaciju i vidljivost za programe AMIF, BMVI i ISF. Istaknula je kako Upravljačko tijelo fondovima za unutarnje poslove sudjeluje na danima „Otvorenih vrata EU projekata“ u organizaciji Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije, na kojima će predstaviti projekte i projektne aktivnosti fondova za unutarnje poslove s ciljem predstavljanja široj javnosti što se financira europskim sredstvima. Također, predstavila je i aktivnosti godišnjeg plana komunikacijskih aktivnosti Upravljačkog tijela, koje će se provesti u 2024. i 2025. godini, a koje obuhvaćaju organiziranje radionica, informativnih događaja, seminara, dane otvorenih vrata u suradnji s korisnicima na nacionalnoj, lokalnoj i regionalnoj razini, uspostavu novih društvenih mreža, izradu informativnih i promotivnih materijala te veću uključenost medija.
Na kraju sjednice, ravnatelj g. Dalibor Jurić osvrnuo na ispunjenje preporuka utvrđenih u postupku schengenskih evaluacija koje mogu biti financirane sredstvima Programa AMIF, BMVI i ISF, kao i plan poziva za dostavu projektnih prijedloga u sklopu VFO 2021.-2027.
Zaključno, ravnatelj Jurić još je jednom pozvao sve korisnike da se aktivno uključe u implementaciju projekata, kao i poduzimanja svih aktivnosti u svrhu što uspješnijeg korištenja raspoloživih financijskih sredstava.
Pisane vijesti