Održan trodnevni seminar za korisnike Ministarstva unutarnjih poslova u okviru Fondova za unutarnje poslove u Šibeniku

  • Slika /slike/Seminar_%C5%A0ibenik/22%20.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
FOTO: MUP 

U razdoblju od 12. do 15. studenog 2024. godine, u organizaciji Uprave za europske poslove, međunarodne odnose i fondove Europske unije kao Upravljačkog tijela, održan je trodnevni seminar za korisnike Ministarstva unutarnjih poslova u okviru fondova za unutarnje poslove, u Šibeniku. 

Upravljačko tijelo organiziralo je seminar u svrhu unapređenja provedbe projekata u sklopu Programa Fonda za azil, migracije i integraciju (AMIF), Fonda za unutarnju sigurnost (ISF) i Fonda za integrirano upravljanje granicama, Instrumenta za financijsku potporu u području upravljanja granicama i vizne politike (BMVI). Uz predstavnike Upravljačkog tijela na seminaru su sudjelovali i predstavnici drugih ustrojstvenih jedinica Ministarstva unutarnjih poslova. 

Prvi dan seminara, sudionicima se obratio ravnatelj Uprave za europske poslove, međunarodne odnose i fondove Europske unije i čelnik Upravljačkog tijela g. Dalibor Jurić, koji je naglasio kako je seminar osmišljen u svrhu zajedničkog identificiranja izazova, razmjene iskustava i najbolje prakse te unapređenja kapaciteta za kvalitetniju provedbu projekata. 

Glavni cilj seminara bio je približiti korisnicima drugih ustrojstvenih jedinica Ministarstva unutarnjih poslova način izrade, ugovaranja, praćenja provedbe i izvješćivanja projekata u sklopu fondova za unutarnje poslove, kako bi projekti se što uspješnije realizirali, uz odgovornu i transparentnu upotrebu financijskih sredstava. 

Nakon uvodnog obraćanja, ravnatelj Jurić ukratko je predstavio projektni ciklus fondova za unutarnje poslove te plan i program seminara kroz naredna dva dana. Istaknuo je kako su ovakvi, zajednički, seminari važni jer potvrđuju napore u postizanju još većeg uspjeha i učinkovitosti u provedbi projekata koji doprinose jačanju sigurnosti i pružanju podrške državljanima trećih zemalja te jačanju integriranog upravljanja granicama. 

Drugi dan seminara, voditeljica Odjela za područje azila, migracija i integracije, gđa Martina Kobeščak pobliže je pojasnila postupak izrade projektnog prijedloga s ciljem njegovog uspješnog popunjavanja. U svom izlaganju naglasak je stavila na dijelove obrasca koji su se u praksi pokazali zahtjevnijim za popunjavanje, a posebno se osvrnula i na najčešće pogreške pri izradi projektnih prijedloga na temelju dosadašnjeg iskustva. Nakon izlaganja, održana je kratka radionica za korisnike koji su nakon završene radionice ukratko prezentirali svoj rad u grupama. 

U nastavku seminara, gđa Ivana Golubić, zamjenica voditelja Odjela za područje unutarnje sigurnosti i gđa Ana Miklenić Novačić, voditeljica Odjela za područje integriranog upravljanja granicama, Instrumenta za financijsku potporu u području upravljanja granicama i vizne politike, pojasnile su postupak odobravanja tehničkih specifikacija i natječajne dokumentacije za provedbu postupaka javne nabave te zahtjeva za plaćanje. 

Treći dan seminara, gđa Marija Bezer, načelnica Sektora za nabavu, izložila je zakonodavni okvir postupka javne nabave kao i izvršenja plaćanja u okviru državnog proračuna, dok je gđa Katarina Čop, voditeljica Službe za projekte i programe EU te druge inozemne izvore financiranja predstavila iskustva u provedbi projekata iz drugih izvora financiranja EU. Ravnatelj Ravnateljstva civilne zaštite g. Damir Trut ukratko je predstavio projekte Ravnateljstva civilne zaštite.

Zaključno, ravnatelj Jurić još jednom je zahvalio svima te pozvao sve korisnike da se aktivno uključe u implementaciju programa, kao i poduzimanja svih aktivnosti s ciljem što uspješnije apsorpcije financijskih sredstava. Također, istaknuo je kako će se ovakvi seminari održavati i u budućnosti s ciljem razmjene iskustva i najbolje prakse u daljnjoj provedbi projekata. 

Pisane vijesti